Перелік психологічного інструментарію у роботі психолога
Перелік психодіагностичних методик та методик
для соціально-психологічних досліджень
№ п/п
|
Назва методики, автор
|
Джерело
|
Для вирішення якого завдання
використовується, спрямованість
|
Вік досліджуваних
|
||||
1. Готовність до школи
|
||||||||
1
|
Тестові
методики вивчення психофізіологічних особливостей учнів школи І ступеня.
Готовність до школи у 3-х частинах
|
Тестові
методики вивчення психофізіологічних особливостей учнів школи І ступеня.
Готовність до школи у 3-х частинах.- Хмельницький, 2002
|
Визначення
стану готовності дитини до школи
|
5-6
років
|
||||
2.
|
Методика
діагностики готовності до навчання в школі дітей шестирічного віку
|
Стадненко
Н.М., Ілляшенко Т.Д., Обухівська А.Г. Методика діагностики готовності до
навчання в школі дітей шестирічного віку. – Кам’янець-Подільський: Абетка,
2001.
|
Визначення
стану готовності дитини до школи
|
5-6
років
|
||||
3.
|
Реверсійний
тест
Аке В.
Етфельд
|
ПІ.
Психологічна діагностика інтелекту, мислення, креативності дитини.– К.:
Мікрос- СВС, 2003.
|
Перевірка
готовності дитини до навчання грамоти і аналіз причин дислексій, визначення
здібностей до операцій порівняння на абстрактному матеріалі
|
5-8
років
|
||||
4.
|
Тест
«Рівень психосоціальної зрілості» С.Банкова
|
Барташнікова
І.А., Барташніков О.О. Діагностика готовності дітей до навчання в школі.-
Тернопіль: Богдан, 1998
|
Визначення
рівня психосоціальної зрілості
|
6-7
років
|
||||
5.
|
Діагностика
готовності до навчання в школі дітей шестирічного віку Н.Гільбух
Т.Ілляшенко
А.Обухівська
|
Гільбух
Н.М. та ін. Методика діагностики відхилень у розумовому розвитку молодших
школярів та старших дошкільників. «Абетка»,- Кам-Под., 2001
|
Визначення
готовності до навчання
|
6-7
років
|
||||
6.
|
Діагностика
готовності дітей до школи
|
Авер'янов В.П. Діагностика готовності дітей до школи, 2007
(електронний носій)
|
Визначення
готовності до навчання
|
6-7
років
|
||||
7.
|
Опитувальник
для батьків Д.Чейпі
|
Газета
«Психолог» - вкладка, №29-32, 2003
|
Аналіз
орієнтовного рівня психологічної готовності дитини до шкільного навчання
|
Батьки
|
||||
2. Дослідження соціально-психологічної адаптації
|
||||||||
2.1.Дослідження адаптації до школи учнів 1-4 класів
|
||||||||
1.
|
Анкета
оцінювання рівня шкільної мотивації і адаптації Н.Лусканова
|
Газета
«Психолог» №29-32, 2003
|
Оцінювання
рівня шкільної мотивації і адаптації
|
6-10
років
|
||||
2.
|
Методика
«Експертна оцінка адаптованості дитини до школи»
В.Чирков,
О.Соколова,
О.Сорокіна
|
Газета
«Психолог», №29-32, 2003
|
Вивчення
рівня шкільної адаптації
|
6-9
років
|
||||
2.2. Дослідження адаптації учнів до нових умов навчання в середній школі
|
||||||||
1.
|
Методика
визначення особистісної адаптованості школярів
А.Фурман
|
Войтович
Г.І Забезпеченя психологізації навчально-виховного процесу у початковій
школі: діагностико-розвивальна робота з учнями. (методичні рекомендації для
адміністрації школи, вчителів, психологів) Хмельницький, 1998
|
Визначення
особистісної адаптованості школярів
|
7-15 років
|
||||
2.
|
Діагностика
вад особистісного розвитку (ДВОР) З.Карпенко
|
Адаптація
дітей у 1,5,10 класах/ упорядн. Т.Червонна.- К.: Шкільний світ, 2008, с.36
|
Діагностика
вад особистісного розвитку
|
9-11
років
|
||||
3.
|
Дослідження
соціально-психологічної адаптації К.Роджерс
Р.Даймонд
|
Газета
«Психолог», №34, 2003, с.16
ПІ.
Психологія зрілості: практикум. – К.: Главник, 2006
|
Дослідження
соціально-психологічної адаптації, самоприйняття, прийняття інших, емоційної
комфортності, інтегральності, прагнення до домінування
|
15-17 років
|
||||
3. Дослідження пізнавальної сфери
|
||||||||
3.1. Дослідження відчуттів
|
||||||||
1.
|
Дослідження
суб’єктивного відчуття самотності Д.Рассел
Н.Фергюсон
|
Газета
«Психолог», №34, 2003, с.19
Пашукова
Т.І., Допіра А.І.,Дьяконов Г.В. Практикум із загальної психології – К.: Знання,
2000
|
Визначення
рівня усвідомлення самотності
|
15-17
років
|
||||
3.2. Дослідження сприймання
|
||||||||
1.
|
Методика
«Чого не вистачає?» Р.С.Немов
|
ПІ.
Психологія дитинства: практикум. Навчальний посібник.- К.: Главник, 2006
|
Визначення
рівня розвитку сприймання
|
5-6 років
|
||||
2.
|
Методика
«Які предмети заховані в малюнках?» Р.С.Немов
|
ПІ.
Психологія дитинства: практикум. Навчальний посібник.- К.: Главник, 2006
|
Визначення
розвитку цілісного сприймання
|
5-6
років
|
||||
3.
|
Методика
«Складна фігура» Д.Векслер
|
ПІ.
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник.- К.: Главник, 2006.
|
Діагностика
сприймання, образних уявлень.
|
5-7
років
|
||||
4.
|
Визначення
типологічних особливостей сприймання
Л.Венгер
|
ПІ.
Психологія дитинства: практикум.– К.: Главник, 2006
|
Визначення
типу сприймання
|
6-10
років
|
||||
3.3. Дослідження уваги
|
||||||||
1.
|
Визначення
вибірковості уваги Кюссі
|
ПІ.
Психологія дитинства: практикум.- К.: Главник, 2006
|
Визначення
вибірковості уваги
|
4-7
років
|
||||
2.
|
Тест
переплетених ліній Рей – Чередніков
|
ПІ.
Психологія дитинства: практикум.- К.: Главник, 2006
ПІ.
Розвиток пізнавальних процесів.- К.: Главник, 2003, с.36
|
Визначення
рівня стійкості уваги
|
з 6
років
|
||||
3.
|
Визначення
стійкості уваги Б.Бурдон
В.Анфімов
|
ПІ.
Психологія дитинства: практикум.– К.: Главник, 2006
|
Вивчення
стійкості уваги, переключення та обсягу
|
6-10
років
|
||||
4.
|
Визначення
обсягу уваги Шульте-Горбов
|
ПІ.
Психологія дитинства: практикум.– К.: Главник, 2006
|
Визначення
обсягу уваги
|
6-10
років
|
||||
5.
|
Визначення
розподілу та переключення уваги Р.Нємов
|
ПІ.
Психологія дитинства: практикум.– К.: Главник,
2006
|
Визначення
розподілу та переключення уваги
|
6-10
років
|
||||
6.
|
Тест
«Простав значки» Пьєрон-Рузер
|
Пашукова
Т., Допіра А. Практикум із загальної психології.– К.:Знання, 2000
|
Дослідження
концентрації, розподілу уваги
|
6-17 років
|
||||
7.
|
Методика
«Коректурна спроба» Бурдона
|
Коробко
С., Коробко О.
Робота
психолога з мол. школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006
|
Визначення
точності та продуктивності уваги
|
6-7
років
|
||||
8.
|
Тест
«Кодування»
О.Венгер
Г.Цукерман
|
Коробко
С., Коробко О.
Робота
психолога з мол. школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006
|
Дослідження
уваги і темпу діяльності
|
6-9
років
|
||||
9.
|
Методика
дослідження рівня уваги та самоконтролю П.Гальперін, С.Кабиліцька
|
ПІ.
Психологія зрілості: практикум.– Київ, Главник, 2007
|
Визначення
рівня уваги та самоконтролю
|
8-12
років
|
||||
10.
|
Методика
«Рахунок» Крепелін
|
ПІ.
Психологія зрілості: практикум.– Київ, Главник, 2007
|
Вивчення
рівня переключення уваги
|
10-15
років
|
||||
11.
|
Методика
«Червоно-чорні таблиці» Шульте – Горбов
|
ПІ.
Психологія зрілості: практикум– Київ, Главник, 2007
|
Вивчення
стійкості уваги, динаміки працездатності
|
10-15
років
|
||||
12.
|
Оцінка
уваги
Х.Мюнстенберг
|
Основи
психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Визначення
вибірковості, концентрації, та стійкості уваги
|
12-15
років
|
||||
3.4. Дослідження пам'яті
|
||||||||
1.
|
Методика
«10 слів»
О.Лурія
|
Коробко
С., Коробко О.
Робота
психолога з мол. школярами:Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006, с.136
ПІ.
Психологія дитинства: практикум. Навч.посібник.- К.: Главник, 2006.
|
Визначення
обсягу короткочасної і відстроченої пам’яті
|
5-7
років
|
||||
2.
|
Методика
Л.С.
Виготського
|
Основи
психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Вивчення
опосередкованого запам’ятовування
|
10-15
років
|
||||
3.
|
Методика
«Піктограми»
О.Лурія
|
Основи
психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Дослідження
продуктивності запам’ятовування
|
10-15
років
|
||||
4.
|
Методика
дослідження типу запам’ятовування та відтворення матеріалу П.Нечаєв
|
ПІ.
Психологія зрілості: практикум.– Київ, Главник, 2006
|
Вивчення
типу запам’ятовування та відтворення матеріалу
|
10-15
років
|
||||
3.5. Дослідження мислення
|
||||||||
1.
|
Схематизація
«Дорога до будиночків» Р.Бардіна
|
ПІ.
Психологічна діагностика інтелекту, мислення, креативності дитини.– К.:
Мікрос- СВС, 2003
|
Виявлення
рівня розвитку наочно-образного мислення (включає задачі на використання
умовно-схематичних зображень для орієнтування в просторі)
|
5-7
років
|
||||
2.
|
Творча
оригінальність
За
Симановським
|
ПІ.
Психологічна діагностика інтелекту, мислення, креативності дитини.– К.:
Мікрос- СВС, 2003.
|
Визначення
рівня оригінальності творчого мислення, образності сприймання
|
5-7
років
|
||||
3.
|
Орієнтований
тест шкільної зрілості Я.Йєрасек
|
ПІ.
Готовність дитини до школи.-К.: Главник, 2004.
|
Визначення
рівня розвитку вербального мислення
|
6-7
років
|
||||
4.
|
Прогресивні
матриці Равена (дитячий варіант)
|
Коробко
С., Коробко О.
Робота
психолога з мол. школярами:Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006, с.153-
171
ПІ.
Готовність дитини до школи.-К.: Главник, 2004.
|
Вивчення
рівня розвитку візуального мислення, аналітико-синтетичних умінь
|
6-9
років
|
||||
5.
|
Тест
«Порівняння ознак» Варіант методики Ульєнкової
|
Барташнікова
І.А., Барташніков О.О. Діагностика готовності дітей до навчання в школі.-
Тернопіль: Богдан, 1998
|
Визначення
рівня розвитку логічного мислення
|
6-7
років
|
||||
6.
|
Розрізані
фігурки Л.Переслені
О.Шуранова
|
ПІ.
Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини.-К.:
Главник, 2003
|
Виявлення
рівня розвитку наочно-дійового мислення
|
6-10
років
|
||||
7.
|
Визначення
оригінальності і гнучкості побудови графічного образу П.Торенс
|
ПІ.
Психологія дитинства: практикум.- К.: Главник, 2006, с.82
|
Визначення
гнучкості, швидкості, оригінальності мислення
|
6-10
років
|
||||
8.
|
Методика
вивчення гнучкості, конструювання фраз за початковими літерами Дж.Гілфорд
|
Основи
психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Вивчення
творчого мислення
|
10-15
років
|
||||
9.
|
Методика
вивчення мовних асоціативних здібностей С.Медник адаптація Т.Галкіної
Л.Алексеєвої
|
Основи
психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Визначення
оригінальності, унікальності творчого мислення
|
10-15
років
|
||||
3.6. Дослідження уяви
|
||||||||
1.
|
Методика
"Розвиток продуктивної уяви у старших дошкільників" К.Торенс
|
Методи
вивчення психічного розвитку дитини-дошкільника/ Т.О.Піроженко, Л.Г.Подоляк
та ін., - К.: Світоч, 2003
|
Вивчити
розвиток механізмів продуктивної уяви
|
5-6
років
|
||||
2.
|
Картинки
Давида
Інтерпретація
Е.Клапареда.
Стандартизація
Маргайранца
|
ПІ.
Психологічна діагностика інтелекту, мислення, креативності дитини.– К.:
Мікрос- СВС, 2003
|
Виявлення
рівня розвитку аналітичної фантазії (за висновком Е.Клапареда - фантазії
розуміння)
|
6-12
років
|
||||
3.
|
Визначення
яскравості і контрольованості уявлень шляхом самооцінки Р.Гордон
|
Федоров
В.Д. Психодіагностика особистості в системі диференціації /
науково-методичний збірник. Ч.5, Хм.РВВ, 1993
|
Оцінка
здатності і контролю дозвільного оперування і маніпулювання уявленнями
|
з 6
років
|
||||
4.
|
Оцінка
яскравості (чіткості) уявлень шляхом саморанжування (опитувач Шиана)
|
Федоров
В.Д. Психодіагностика особистості в системі диференціації /
науково-методичний збірник. Ч.5, Хм.РВВ, 1993
|
Оцінка
яскравості (чіткості) уявлень шляхом саморанжування
|
з 10
років
|
||||
3.7. Дослідження рівня інтелектуального розвитку
|
||||||||
1.
|
Тест
Р.Кеттелла «КВТІ»
(апробований
І.Н.Снітко)
|
Журнал
«Обдарована дитина», 1999, №3,4
|
Вимірювання
невербального інтелекту
|
6
років
|
||||
2.
|
Тест
інтелекту Р.Мейлі
|
ПІ.
Психологічна діагностика мислення, інтелекту, креативності дитини.-К.: Главник,
2003
|
Вивчення
структури інтелекту дітей
|
11-14
років
|
||||
3.
|
Методика
«Шахова дошка» Т.Тюрін
|
Основи
психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Визначення
інтелектуальної активності
|
15-17
років
|
||||
4.
|
Методика
«CF-2» Р.Кеттелл
|
Основи
психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Визначення
інтелектуального розвитку
|
15-17
років
|
||||
5.
|
Тест
«Загальних розумових здібностей» А.Отіс, Р.Леннон
|
Федоров
В.Д. Психодіагностика особистості в системі диференціації /
науково-методичний збірник. Ч.6, Хм.РВВ, 1993
|
Визначення
рівня загальнорозумових здібностей
|
9-14
років
|
||||
6
|
Рівень
персональних досягнень В.Вандерлік
|
Федоров
В.Д. Психодіагностика особистості в системі диференціації /
науково-методичний збірник. Ч.6, Хм.РВВ, 1993
|
Визначення
рівня загальнорозумових здібностей, загальної обдарованості
|
з 14
років
|
||||
8.
|
Шкільний
тест розумового розвитку (ШТРР)
|
Федоров
В.Д. Психодіагностика особистості в системі диференціації /
науково-методичний збірник. Ч.6, Хм.РВВ, 1993
|
Визначення
рівня розвитку інтелекту
|
12-15
років
|
||||
9.
|
Інтелектуальний
тест Г.Айзенка
|
ПІ.
Готовність учня до профільного навчання / За заг. ред. С.Максименка,
О.Главник. – К.: Мірос-СВС, 2003
|
Визначення
рівня інтелектуальних здібностей
|
|
||||
10
|
Тест
Векслера
|
Фурман
А.В. Психодіагностика інтелекту в системі диференціації навчання. - К.:
Освіта, 1993.
|
Визначення
загального інтелектуального розвитку особистості
|
4-6років;
6-16 років;
16-20
років
|
||||
3.8. Вивчення здібностей, обдарованості
|
||||||||
1.
|
Модель
ідентифікації обдарованих молодших школярів (за Дж.Рензуллі)
|
Коробко
С., Коробко О.
Робота
психолога з мол. школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006, с.82
|
Виявлення
обдарованих дітей
|
6-10
років
|
||||
2.
|
Тест
«Загальних розумових здібностей» А.Отіс, Р.Леннон
|
Федоров
В.Д. Психодіагностика особистості в системі диференціації /
науково-методичний збірник. Ч.6, Хм.РВВ, 1993
|
Визначення
рівня загальнорозумових здібностей
|
9-14
років
|
||||
3.
|
Тест
Кеттелла
|
ПІ
Інтелектуальні здібності дитини. – К.: Мікрос-СВС, 2003
|
Визначення
рівня розвитку або вимірювання інтелекту особистості
|
4-8
років; 8-12 років; старшокласники і дорослі
|
||||
4.
|
Рівень
персональних досягнень В.Вандерлік
|
Федоров
В.Д. Психодіагностика особистості в системі диференціації /
науково-методичний збірник. Ч.6, Хм.РВВ, 1993
|
Визначення
рівня загальнорозумових здібностей, загальної обдарованості
|
з 14
років
|
||||
5.
|
Визначення
оригінальності і гнучкості побудови графічного образу П.Торенс
|
ПІ.
Психологія дитинства: практикум.- К.: Главник, 2006, с.82
|
Визначення
гнучкості, швидкості, оригінальності мислення
|
з 6 років
|
||||
6.
|
Методика
«Графічні матриці» Дж.Равена
|
Основи
психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Вивчення
рівня аналітико-синтетичної діяльності мислення
|
з 6
років
|
||||
7.
|
Інтелектуальний
тест Г.Айзенка
|
ПІ.
Готовність учня до профільного навчання / За заг. ред. С.Максименка,
О.Главник. – К.: Мірос-СВС, 2003
|
Визначення
рівня інтелектуальних здібностей
|
|
||||
4. Дослідження особистісної сфери
|
||||||||
4.1. Комплексне дослідження особистості
|
||||||||
1.
|
Тест
Кеттелла
|
ПІ
Інтелектуальні здібності дитини. – К.: Мікрос-СВС, 2003
|
Визначення
рівня розвитку або вимірювання інтелекту особистості
|
4-8
років; 8-12 років; старшокласники і дорослі
|
||||
2.
|
Дитячий
особистісний опитувальник Кеттела Р.Кеттелл
Р.Коан
|
Коробко
С., Коробко О.
Робота
психолога з мол. школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006
|
Дослідження
особистісних особливостей
|
8-12
років
|
||||
3.
|
Тест
Векслера
|
Фурман
А.В. Психодіагностика інтелекту в системі диференціації навчання. - К.:
Освіта, 1993.
|
Визначення
загального інтелектуального розвитку особистості
|
4-6років;
6-16 років;
16-20
років
|
||||
4.
|
Особистісний
комплексний соціометричний тест О.Зворикіна
|
ПІ.
Психологія зрілості: практикум. – К.: Главник, 2006
|
Дослідження
типу особистості за типом мислення та індивідуальними властивостями нервової
системи
|
з
13-14 років
|
||||
5.
|
Опитувальник
самоставлення В.Столін
|
ПІ.
Готовність до профільного навчання.-К.: Главник, 2003р.
|
Виявлення
мотивів самоусвідомлення, самопізнання
|
15-17
років
|
||||
6.
|
Тип
особистості К.Юнг
|
Федоров
В.Д. Ваш психологічний профіль / Ч.1. Характерологічні риси особистості. –
Хмельницький ІППО, 2004
|
Визначення
типу особистості
|
з 14
років
|
||||
4.2. Дослідження темпераменту
|
||||||||
1.
|
Опитувальник
структури темпераменту (ОСТ)
В.Русалов
|
Пашукова
Т.І., Допіра А.І.,Дьяконов Г.В. Практикум із загальної психології / За ред.
Т.І.Пашукової. – К.: Знання, 2000
|
Визначення
якостей темпераменту: енергійність, пластичність, темп та емоційність
|
12-17
років
|
||||
2.
|
Тест-опитувальник
Г.Айзенка
|
Пашукова
Т.І., Допіра А.І.,Дьяконов Г.В. Практикум із загальної психології / За ред.
Т.І.Пашукової. – К.: Знання, 2000
|
Визначення
рівня екстраверсії, емоційної стійкості та типу темпераменту
|
з 14
років
|
||||
3.
|
Формула
темпераменту А.Тимченко
В.Шапар
|
Психологія
спілкування. Посібник для старшокласників.- Тернопіль, 1999
|
Визначення
темпераменту
|
16-18
років
|
||||
4.3. Дослідження характеру
|
||||||||
1.
|
Визначення
типу характеру К.Юнг
|
Райгородський
Д.Я. Практична психодіагностика. Методики і тести. Навч.посібник.-Самара:
«БАХРАХ-М», 2001
|
Визначення
типу характеру особистості
|
10-15
років
|
||||
2.
|
Оцінка
схильності до ризику О.Г.Шмельова
|
Пашукова
Т.І., Допіра А.І.,Дьяконов Г.В. Практикум із загальної психології / За ред.
Т.І.Пашукової. – К.: Знання, 2000
|
Визначення
схильності до ризику
|
з 14
років
|
||||
3.
|
Патохарактерологічний
діагностичний опитувальник А.Лічко
|
Федоров
В.Д. Ваш психологічний профіль / Ч.1. Характерологічні риси особистості. –
Хмельницький ІППО, 2004
|
Визначення
акцентуацій у підлітків
|
14-18
років
|
||||
4.
|
Особистісний
питальник Г.Шмішека
|
Федоров
В.Д. Ваш психологічний профіль / Ч.1. Характерологічні риси особистості. –
Хмельницький ІППО, 2004
|
Діагностика
типу акцентуацій особистості
|
з 14
років
|
||||
5.
|
Дослідження
вольової саморегуляції (А.В. Звєрков та Е.В.Ейдман)
|
Пашукова
Т.І., Допіра А.І.,Дьяконов Г.В. Практикум із загальної психології / За ред.
Т.І.Пашукової. – К.: Знання, 2000
|
Визначення
рівня розвитку вольової саморегуляції
|
з 14
років
|
||||
6.
|
Дослідження
типу акцентуації характеру підлітка О.Зворикін
|
ПІ.
Психологія зрілості: практикум. – К.: Главник, 2006
|
Визначення
типу акцентуації підлітка та провідних емоцій сучасного моменту
|
з
13-14 років
|
||||
7.
|
Дослідження
характерологічних тенденцій Т.Лірі
|
Пашукова
Т.І., Допіра А.І.,Дьяконов Г.В. Практикум із загальної психології / За ред.
Т.І.Пашукової. – К.: Знання, 2000
|
Встановлення
переважаючих характерологічних тенденцій особистості
|
|
||||
4.4. Дослідження емоційно-вольової сфери
|
||||||||
1.
|
Методика вивчення емоційно-афективної сфери З.Карпенко
|
Карпенко З.С. Експресивна психотехніка для дітей.- К.,
1997
|
Вивчення
емоційно-афективної сфери
|
4-7
років
|
||||
2.
|
Тест на визначення рівня тривожності
Р.Теммл, М.Доркі, В.Амен
|
Коробко
С., Коробко О.
Робота
психолога з мол. школярами:Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006.
|
Вивчення
рівня тривожності дітей
|
4-7
років
|
||||
3.
|
Кольоровий
тест Люшера
|
Райгородський
Д.Я. Практична психодіагностика. Методики и тести. Навч.посібник.-Самара:
«БАХРАХ-М», 1998.
|
Визначення
особливостей емоційно-мотиваційної сфери
|
з 6-7
років
|
||||
4.
|
Тест-опитувальник
«Оцінювання рівня тривожності й схильності дитини до неврозу»
за
А.Захаровим
|
ПІ.
Готовність дитини до навчання.– К.: Главник, 2003
|
Оцінювання
рівня тривожності й схильності дитини до неврозу
|
6-7
років
|
||||
5.
|
Методика
діагностики рівня шкільної тривожності Філіпс
|
Коробко
С., Коробко О.
Робота
психолога з мол. школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006
|
Вивчення
рівня шкільної тривожності
|
8-10
років
|
||||
6.
|
Шкала
соціально-ситуаційної тривоги Кондаш
|
ПІ.
Психологія зрілості: практикум.– К.: Главник, 2006
|
Визначення
рівня тривоги
|
10-17
років
|
||||
7.
|
Шкала самооцінки Ч.Спілбергер, Ю. Ханін
|
Психолог. Тести.
Роздатковий матеріал / Упоряд. Т.Шаповал, Т.Гончаренко. – 2-ге вид., – К.:
Шк.. світ, 2007. – 128 с.
|
Методика
дослідження рівня тривожності.
|
10-17
років
|
||||
8.
|
Дослідження
емоційного відшукування А.Мехрабіан, Н.Епштейн
|
Пашукова
Т., .Допіра А. Практикум із загальної психології.– К.:Знання, 2000
|
Визначення
рівня емпатійних тенденцій
|
15-17
років
|
||||
9.
|
Дослідження
імпульсивності В.Лосенкова
|
Пашукова
Т., Допіра А. Практикум із загальної психології.– К.:Знання, 2000
|
Виявлення
рівня імпульсивності
|
15-17
років
|
||||
10.
|
Дослідження
схильності до ризику О.Шмельова
|
Пашукова
Т., Допіра А. Практикум із загальної психології.– К.:Знання, 2000
|
Оцінити
схильність до ризику
|
15-17
років
|
||||
11.
|
Дослідження
вольової саморегуляції А.Зверкова
Е.Ейдман
|
Пашукова
Т., Допіра А. Практикум із загальної психології.– К.:Знання, 2000
|
Визначення
рівня розвитку вольової саморегуляції
|
15-17
років
|
||||
12.
|
Методика
визначення показників та форм агресії
А.Басс,
А.Дарка
|
Основи
психодіагностики /Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2006
|
Визначення
показників та форм агресії
|
15-18
років
|
||||
4.5. Дослідження мотивації
|
||||||||
1.
|
Методика
«Навчальна мотивація» М.Гінзбург
|
Газета
«Психолог» №29-32, 2003
|
Визначення
мотиваційної готовності дитини до навчання в школі. Визначення домінуючої
мотивації
навчання
|
6-7
років
|
||||
2.
|
Визначення
мотивів та потреб молодшого школяра. Тест «Кольорових виборів» Л.Собчик
|
ПІ.
Психологія дитинства: практикум.- К.: Главник, 2006.
|
Вивчення
мотивів та потреб молодшого школяра
|
6-10
років
|
||||
3.
|
Визначення
мотивації молодшого школяра до навчання в школі О.Ануфрієва, С.Костроміна
|
ПІ.
Психологія дитинства: практикум.- К.: Главник, 2006.
|
Вивчення
мотивів навчання
|
6-10
років
|
||||
4.
|
Проективна
методика «Продовж казку» Л.Дюсс
модифікація
Л.Кондратенко
|
ПІ.
Розумові здібності дитини.– К., Главник, 2004, с.100
|
Визначити
причини зниження мотивації до навчання
|
6-10
років
|
||||
5.
|
Методика
виявлення мотивації досягнень Ю.Орлов
|
Газета
«Психолог» №27-28, 2008
|
Виявлення
мотивації досягнень
|
10-17
років
|
||||
5.
|
Анкета
визначення мотивів навчальної діяльності Б.Пашнев
|
Газета
«Психолог» №43, 2004
|
Визначення
мотивів навчальної діяльності
|
10-17
років
|
||||
6.
|
Дослідження
мотивації «успіху-невдачі»
В.Мельников
Л.Ямпольський
|
Газета
«Психолог», №34, 2003, с.18
ПІ.
Психологія зрілості: практикум. – К.: Главник, 2006
|
Визначення
рівня індивідуальних особливостей мотивації досягнення успіху і уникнення
невдачі у підлітковому віці
|
15-17
років
|
||||
5. Дослідження міжособистісних стосунків та
соціально-психологічного клімату:
|
||||||||
5.1. В сім’ї;
|
||||||||
1.
|
Проективна
методика «Малюнок сім’ї»
Модифікація
Г.Хоментаускаса
|
Коробко
С., Коробко О.
Робота
психолога з мол. школярами:Методичний посібник .- К.: Літера ЛТД, 2006.
|
Вивчення
стану внутрішньо-сімейних взаємин
|
5-7
років
|
||||
2.
|
Малюнок
сім’ї
Р.Бернс
С.Корман
|
Газета
«Психолог», №2, 2005
Коробко
С., Коробко О.
Робота
психолога з мол. школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006
ПІ.
Самооцінка учня.– К.: Главник, 2004
|
Дослідження
взаємин між членами сім’ї і дитиною, ставлення дитини до членів сім’ї
|
6-12
років
|
||||
3.
|
Методика
«Три дерева»
Є.Клессмані
|
Ж-л
«Практична психологія та соціальна робота», 1998, №8.
|
Вивчення
особливостей міжгрупових, сімейних стосунків
|
12-17
років
|
||||
4.
|
Тест
«Ви і ваш син» Д.Теннессі
|
Газета
«Психолог», №33, 2003, видавництво «Шкільний світ».
|
Вивчення
взаємовідносин між батьком та дитиною
|
Батьки
|
||||
5.
|
Методика
«Аналіз сімейних взаємостосунків» (АСВ) Е.Г.Ейдеміллер
|
«Психологічна
газета» №5, 2005
Бондарчук
О.І. Психологія сім’ї: курс лекцій.– К.: МАУП, 2001
|
Виявлення
особливостей порушення процесу виховання в сім’ї
|
Батьки
|
||||
6.
|
Тест «Чи
хороший(а) ви батько(мати)?» Е.Ейдеміллер
В.Юстицький
|
«Психологічна
газета» №5, 2005
|
Вивчити
особливості взаємостосунків в сім'ї дитини
|
Батьки
|
||||
7.
|
Тест
«Які ви батьки?»№ 1, № 2 Е.Ейдеміллер
В.Юстицький
|
«Психологічна
газета» №5, 2005
|
Вивчити
особливості взаємостосунків в сім'ї дитини
|
Батьки
|
||||
5.2. В навчальному колективі;
|
||||||||
1.
|
Опитувальник
на виявлення референтної групи Т.Рєпіна
|
Газета
«Психолог» №23-24, 2005, с.14, 30
|
Виявлення
референтної групи в колективі
|
5-7
років
|
||||
2.
|
Клас
тварин (фантастичний малюнок класу) за Л.Кондратенко
|
ПІ.
Розумові здібності дитини.– К., Главник, 2004, с.94
|
Визначити
особливості міжособистісних стосунків дитини в колективі
|
6-10
років
|
||||
3.
|
Визначення
міжособистісних стосунків школяра Р.Жиль
|
ПІ.
Психологія дитинства: практикум.- К.: Главник, 2006.
|
Вивчення
стосунків дитини в колективі
|
6-10
років
|
||||
4.
|
Методика
експертного оцінювання організованості шкільного класу Л.Уманський
|
Гільбух
Ю., Киричук О. Шкільний клас: як пізнавати і виховувати його душу.– Київ,
1996
|
Дослідження
організованості та згуртованості класу
|
7-15
років
|
||||
5.
|
Тести
організованості шкільного класу О.Залужний
|
Гільбух
Ю., Киричук О. Шкільний клас: як пізнавати і виховувати його душу.– Київ,
1996
|
Дослідження
організованості та згуртованості класу
|
7-15
років
|
||||
6.
|
Тест
незакінчених речень «Мій клас і мій вчитель»
Ю.Гільбух
|
С.Коробко,
О.Коробко
Робота
психолога з мол. школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006
|
Вивчення
емоційного фону колективу та психологічного клімату
|
з 8
років
|
||||
7.
|
Методика
діагностики міжособистісних та міжгрупових відносин («Соціометрія») Дж.
Морено
|
Газета
«Соціальний педагог» №4, 1999
|
Визначення
міжособистісних взаємин в класі, визначення соціального статусу учня в
колективі
|
8-17
років
|
||||
8.
|
Соціометрія
О.Киричук
Ю.Гільбух
|
Коробко
С., Коробко О.
Робота
психолога з мол. школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006
|
Визначити
місце учня в системі міжособистісних стосунків в класі
|
з 9
років
|
||||
9.
|
Тест
«Я і група» О.Біла
|
Ж-л
«Практична психологія та соціальна робота» №6, 2001р.
|
Вивчення
соціально-психологічного клімату та групових
феноменів
|
12-17
років
|
||||
10.
|
Q-сортування
В.Стефансона
|
ПІ.
Психологія зрілості: практикум. – К.: Главник, 2006
|
Дослідження
міжособистісних стосунків
|
|
||||
|
5.3. В педагогічному колективі
|
|||||||
1.
|
Визначення
стилю поведінки в конфліктній ситуації К.Томас
|
Газета
«Психолог», №36, 2002,с.24
|
Визначення
стилю поведінки в конфліктній ситуації
|
Педагоги
|
||||
2.
|
Визначення
емпатійних здібностей особистості В.Бойко
|
Газета
«Психолог», №36, 2002, видавництво «Шкільний світ».
|
Визначення
емпатійних здібностей особистості
|
Педагоги
|
||||
3.
|
Визначення
соціально-психологічних настанов особистості в мотиваційній сфері О.Потьомкін
|
Газета
«Психолог», №36, 2002
|
Визначення
соціально-психологічних настанов особистості в мотиваційній сфері
|
Педагоги
|
||||
4.
|
Опитувальник
адаптованості до стресу (АС) В.Розов
|
Ж-л
«Практична психологія та соціальна робота».- 2006, №113, с.41
|
Прогнозування
стану здоров’я і професійної успішності людини в умовах професійних та
життєвих стресорів; намічені шляхи розвитку чи корекції адаптивності педагоги
|
Педагоги
|
||||
5.
|
Визначення
наявності стресу у педагогічних працівників Шеффер
|
ПІ.
Психологічний клімат колективу.- К.: Главник, 2004
|
Визначення
наявності стресу
|
Педагоги
|
||||
6.
|
Методика
дослідження групового розвитку Н.Шевандрін
|
ПІ.
Психологічний клімат колективу.- К.: Главник, 2004
|
Визначення
рівня розвитку групи
|
Педагоги
|
||||
7.
|
Аналіз
психологічного клімату в педагогічному колективі О.Михайлюк А.Шалито
|
Грабовська
Т.О., Демчик В.С., Шевченко Т.І. та ін. Науково-методичні проблеми формування
оптимального клімату в шкільному колективі.– К.: МАУП 1999
|
Вивчення
коефіцієнта впливу стану взаємовідносин у педколективі на психологічний
клімат
|
Педагоги
|
||||
8.
|
Діагностична
анкета Рія Ван Хувейк
|
Крутій
К.Л., Маковецька Н.В. Інноваційна діяльність у сучасному навчальному закладі:
методичний аспект- 2-е видання, стерео.-Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2006
(Бібліотека методиста дошкільного навчального закладу)
|
Використовується
як засіб самоаналізу. Визначення найбільш сильних мотивуючих факторів у
роботі педагога, використання задля аналізу групової взаємодії, виявлення
особливостей культури організації.
|
Педагоги
|
||||
9.
|
Методика
«Психологічний портрет учителя: досвід самодіагностики» Резапкіни
|
Газета
«Психолог» №5, 2005, с.24
|
Визначення
пріоритетних цінностей, психоемоційних станів, особливостей самооцінки і
стилю викладача
|
Педагоги
|
||||
10.
|
Опитувальник
для вчителя Л.Ковальова
|
Газета
«Психолог» №42, 2005, с.10
|
Систематизація
уявлення про дитину, що починає вчитися в школі
|
Педагоги
|
||||
11.
|
Моделі
лекторського спілкування І.Юсупов
|
Газета
«Психолог» №8, 2002, с.6
|
Визначення
моделей спілкування педагога з учнями
|
Педагоги
|
||||
12.
|
Експертне
оцінювання стилю спілкування педагога І.Юсупов
|
Газета
«Психолог» №8, 2002, с.7
|
Визначення
стилю спілкування педагога
|
Педагоги
|
||||
13.
|
Анкета
«Психологічна культура вчителя» Л.Лєпіхова
Т.Титаренко
|
Сівак
С. Скринінг шкільного життя. Методика комплексного психодіагностичного
вивчення стану навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи.–
Тернопіль, 2001
|
Оцінювання
власних професійних якостей
|
Педагоги
|
||||
14.
|
Методика
векторного моделювання освітнього середовища В.Ясвіна
|
ПІ.
Психологічний клімат колективу.– К.: Главник , 2004
|
Визначення
активності/пасивності шкільного середовища
|
Педагоги
|
||||
15.
|
Методика
оцінки емоційної зрілості під ред. О.Чебикіна
|
ПІ. Емоційний
розвиток дитини.- К.: Главник, 2004
|
Вивчення
здатності керувати своїми емоціями та розуміти емоційний стан оточуючих
|
Педагоги
|
||||
16.
|
Методика
вивчення задоволеності учителів своєю професією Н.Журин
Є.Ільїн
|
Газета
«Психолог», №29, 2007
|
Вивчення
рівня задоволеності своєю роботою
|
Педагоги
|
||||
17.
|
Діагностика
психологічної компетентності та професійної діяльності педагога Т.Проскура
|
Газета
«Психолог», №29, 2007
|
Діагностика
психологічної компетентності
|
Педагоги
|
||||
18.
|
Діагностика
лідерських здібностей Є.Жариков
Є.Крушельницький
|
Мушинський
В.П. Психологічний портрет вчителя.- Харків: «Основа», 2005
|
Діагностика
лідерських здібностей педагогів
|
Педагоги
|
||||
19.
|
Анкета
вивчення соціально-психологічного клімату С.Сівак
|
Сівак
С. Скринінг шкільного життя. Методика комплексного психодіагностичного
вивчення стану навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи.–
Тернопіль, 2001
|
Вивчити
систему взаємостосунків, що склалися, домінуючого настрою, задоволеністю
роботою, її привабливістю, єдність колективних та особистих цілей
|
Педагоги
|
||||
20.
|
Оцінювання
агресивності педагога А.Ассінгер
|
Робота
психолога з педколективом / Упоряд. Т.Гончаренко. – К., Вид. дім
"Шкілний світ", 2006
|
Визначення
коректності у стосунках з колегами, учнями
|
Педагоги
|
||||
6. Дослідження професійних здібностей, схильностей учнів
|
||||||||
1.
|
Опитувальник
схильностей до різних типів професій М.Волкова
|
Б-ка
«Шкільний світ» Профорієнтаційна робота психолога.- К., 2007
|
Визначення
схильностей до різних типів професій
|
з 14
років
|
||||
2.
|
Комунікативні
та організаторські схильності (КОС)
В.Синявський
Б.Федоришин
|
ПІ.
Готовність до профільного навчання. К.: Главник, 2003р.
|
Виявлення
комунікативних та організаторських здібностей
|
14-17
років
|
||||
3.
|
Диференційно-діагностичний
опитувальник інтересів (ДДО) Є.Клімов, модифікація А.Азбель
|
Федоров
В.Д. Тестодром: Психологічний інструментарій професійного
відбору.-Хмельницький, ОІППО, 2006.
|
Виявлення
нахилу до певного типу професії
|
14-17
років
|
||||
4.
|
Питальник
особистісної орієнтації
Шостром
|
Федоров
В.Д. Тестодром: Психологічний інструментарій професійного відбору,
Хмельницький, 2006
|
Визначення
ступеня самоактуалізації особистості
|
14-17
років
|
||||
5.
|
Тест
«Спілкування і професія» В.Семиченко
|
Туріщева
Л.В. Психологічне супроводження профільного навчання. Харків, «Основа», 2007
|
Встановлення
професійних відносин з людьми
|
14-17
років
|
||||
6.
|
Опитувальник
професійної переваги Б.Басс
|
Б-ка
«Шкільний світ» Профорієнтаційна робота психолога.- К., 2007
|
Вивчення
професійної переваги
|
14-17
років
|
||||
7.
|
Методика
виявлення професійної готовності Л.Кабардова
|
Уніат
С., Комінко С. Вибір професії або задача з багатьма невідомими.– Тернопіль,
1997
|
Визначення
обґрунтованості або необґрунтованості професійних нахилів
|
14-17
років
|
||||
8.
|
Опитувальник
професійної спрямованості (ОПС) Д.Голланд
|
ПІ.
Професійні здібності учня.– К.:Главник, 2004
ПІ.
Готовність до профільного навчання.-К.: Главник, 2003р.
|
Визначення
соціальної спрямованості особистості.
|
14-17
років
|
||||
9.
|
Опитувальник
самоставлення В.Столін
|
ПІ.
Готовність до профільного навчання.-К.: Главник, 2003р.
|
Виявлення
мотивів самоусвідомлення, самопізнання
|
15-17
років
|
||||
10.
|
Опитувальник
для ідентифікації типів акцентуацій характеру у підлітків Модифікований
С.Подмазіним
|
ПІ.
Готовність до профільного навчання. К.: Главник, 2003р.
|
Визначення
типів характеру, його особливостей
|
15-17
років
|
||||
11.
|
ОДАНІ-2
Б.Федоришин
С.Карпіловська
|
ПІ.
Готовність до профільного навчання.-К.: Главник, 2003р
|
Вивчення
мотиваційної готовності до профільного навчання
|
15-17
років
|
||||
12.
|
Діагностика
«перешкод» у встановленні емоційних контактів В.Бойко
|
Психодіагностика
/ Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.-К.: Шкільний світ, 2002
|
Визначення
труднощів у встановленні контактів
|
15-17
років
|
||||
13.
|
Методика
діагностики спрямованості особистості Б.Басс
|
Психодіагностика
/ Упоряд.:Л.Терлецька, О.Главник.-К.: Шкільний світ, 2002
|
Визначення
спрямованості особистості
|
15-17
років
|
||||
14.
|
Методика
«Професійні переваги» В.Бойко
|
Психодіагностика
/ Упоряд.: Л.Терлецька, О.Главник.- К.: Шкільний світ, 2002
|
Визначення
професійних переваг
|
15-17
років
|
||||
15.
|
Анкета
«Що мені подобається» Л.Йоваші
|
ПІ.
Професійні здібності учня.-К.: Главник, 2004
|
Визначення
професійної спрямованості учнів
|
15-17
років
|
||||
16.
|
Опитувальник
за схемою побудови особистісної професійної перспективи Н.Пряжников
|
Психологія
спілкування. Посібник для старшокласників.- Тернопіль, 1999
|
Визначення
узагальненої і цілісної оцінки перспективи професійного і особистісного
розвитку
|
16-18
років
|
||||
7. Особливості навчально-виховного процесу
|
||||||||
1.
|
Визначення
оригінальності і гнучкості побудови графічного образу П.Торенс
|
ПІ.
Психологія дитинства: практикум.- К.: Главник, 2006, с.82
|
Визначення
гнучкості, швидкості, оригінальності мислення
|
з 6 років
|
||||
2.
|
Анкета
оцінювання рівня шкільної мотивації і адаптації Н.Лусканова
|
Газета
«Психолог» №29-32, 2003
|
Оцінювання
рівня шкільної мотивації і адаптації
|
6-10
років
|
||||
3.
|
Дослідження
соціально-психологічної адаптації К.Роджерс
Р.Даймонд
|
Газета
«Психолог», №34, 2003, с.16
ПІ.
Психологія зрілості: практикум. – К.: Главник, 2006
|
Дослідження
соціально-психологічної адаптації, самоприйняття, прийняття інших, емоційної
комфортності, інтегральності, прагнення до домінування
|
15-17
років
|
||||
4.
|
Тест-опитувальник
Г.Айзенка
|
Пашукова
Т.І., Допіра А.І.,Дьяконов Г.В. Практикум із загальної психології / За ред.
Т.І.Пашукової. – К.: Знання, 2000
|
Визначення
рівня екстраверсії, емоційної стійкості та типу темпераменту
|
|
||||
5.
|
Методика
діагностики рівня шкільної тривожності Філіпс
|
Коробко
С., Коробко О.
Робота
психолога з мол. школярами: Методичний посібник.- К.: Літера ЛТД, 2006
|
Вивчення
рівня шкільної тривожності
|
8-10
років
|
||||
6.
|
Шкала самооцінки Ч.Спілбергер, Ю. Ханін
|
Психолог. Тести.
Роздатковий матеріал / Упоряд. Т.Шаповал, Т.Гончаренко. – 2-ге вид., – К.:
Шк.. світ, 2007. – 128 с.
|
Методика
дослідження рівня тривожності.
|
10-17
років
|
||||
7.
|
Методика
виявлення мотивації досягнень Ю.Орлов
|
Газета
«Психолог» №27-28, 2008
|
Виявлення
мотивації досягнень
|
10-17
років
|
||||
8.
|
Методика
діагностики міжособистісних та міжгрупових відносин («Соціометрія») Дж.
Морено
|
Газета
«Соціальний педагог» №4, 1999
|
Визначення
міжособистісних взаємин в класі, визначення соціального статусу учня в
колективі
|
8-17
років
|
||||
9.
|
Комунікативні
та організаторські схильності (КОС)
В.Синявський
Б.Федоришин
|
ПІ.
Готовність до профільного навчання. К.: Главник, 2003р.
|
Виявлення
комунікативних та організаторських здібностей
|
14-17
років
|
||||
10.
|
ОДАНІ-2
Б.Федоришин
С.Карпіловська
|
ПІ.
Готовність до профільного навчання.-К.: Главник, 2003р
|
Вивчення
мотиваційної готовності до профільного навчання
|
15-17
років
|
||||
11.
|
Незакінчені
речення Сакс-Леві
|
ПІ.
Самооцінка учня.– К.: Главник, 2004
|
Діагностика
соціальної позиції дитини і розуміння нею власної внутрішньої позиції
|
з 8
років
|
||||
12.
|
Шкільний
тест розумового розвитку (ШТРР)
|
Федоров
В.Д. Психодіагностика особистості в системі диференціації /
науково-методичний збірник. Ч.6, Хм.РВВ, 1993
|
Визначення рівня інтелекту
|
12-15
років
|
||||
13.
|
Діагностика
вад особистісного розвитку (ДВОР) З.Карпенко
|
Адаптація
дітей у 1,5,10 класах/ упорядн. Т.Червонна.- К.: Шкільний світ, 2008, с.36
|
Діагностика
вад особистісного розвитку
|
9-11
років
|
||||
Коментарі
Дописати коментар