Календарне планування
№ уроку
|
Дата
|
Календарно – тематичне планування
уроків зарубіжної літератури, 5 кл.
Зміст програмового
матеріалу
|
К-сть
годин
|
1
|
Література і фольклор –
скарбниця духовних багатств людства.
|
||
2
|
Фольклор – усна народна
творчість.
|
||
3-4
|
Прислів’я та приказки – малі жанри
фольклору, джерело народної мудрості.
|
||
5
|
Тематичне оцінювання. Література і фольклор.
|
||
6
|
Казка як жанр
фольклору. Боротьба добра зі злом – головний конфлікт народної казки.
|
||
7
|
«Панчатантра» - п’ять кошиків народної
мудрості.
|
||
8
|
Брати Грімм – відомі
збирачі німецьких народних казок.
|
||
9
|
Брати Грімм. «Пані
Метелиця».
|
||
10
|
УРМ. Складання простого
плану прочитаного твору (усно).
|
||
11
|
Уславлення любові до
праці та інших людських чеснот у казках народів світу.
|
||
12
|
Тематичне оцінювання. Народна казка.
|
||
13
|
Олександр Пушкін.
Уславлення народної казки у вступі до поеми «Руслан і Людмила».
|
||
14
|
Чарівна країна казок
Пушкіна та загадковий світ музики.
|
||
15
|
Читання напам’ять вступу до поеми
Пушкіна «Руслан і Людмила».
|
||
16
|
Шарль Перро –
основоположник європейської літературної казки.
|
||
17-18
|
Шарль Перро.
«Попелюшка».
|
||
19
|
Урок виразного читання.
Поняття про емоційність читання та паузу.
|
||
20
|
Складання плану
характеристики літературного героя (усно).
|
||
21
|
Тематичне оцінювання. Літературна казка.
|
||
22
|
Ганс Крістіан Андерсен.
«Снігова королева».
|
||
23
|
Поєдання побутовості й
фантастики у казках Андерсена.
|
||
24
|
Образ Кая – жертви злих
чар.
|
||
25
|
Уособлення в образі
Герди вседолаючої сили кохання, прагнення до дієвого добра.
|
||
26
|
Перемога щирих людських
стосунків над багатствами Снігової королеви.
|
||
27
|
УРМ. Переказ одного з
оповідань казки Андерсена «Снігова королева» від імені одного з персонажів
(усно)
|
||
28
|
Саміїл Маршак
«Дванадцять місяців». Діалог як засіб розкриття змісту та ідеї п’єси.
|
||
29-30
|
Протиставлення образів
пасербиці – з одного боку, та мачухи і її рідної доньки – з другого, як
втілення конфлікту добра і зла.
|
||
31
|
Підлабузництво
підлеглих та необмежена влада – головні причини спотворення характеру
принцеси.
|
||
32
|
Тематичне оцінювання. Літературна казка.
|
||
33
|
Урок позакласного
читання. Дива у новорічну ніч. Гофман. «Лускунчик та мишачий король».
|
||
34
|
Урок узагальнення та
повторення.
|
||
35
|
Редьярд Кіплінг.
«Мауглі».
|
||
36
|
Історія Мауглі,
вихованця джунглів.
|
||
37-38
|
Основні персонажі казки
та їх характеристика.
|
||
39
|
Головний закон джунглів
та світ людей.
|
||
40
|
Підготовка до написання
твору-характеристики улюбленого персонажа з повісті «Мауглі».
|
||
41
|
Твір-характеристика улюбленого
персонажа з повісті Кіплінга «Мауглі».
|
||
42
|
Природа і людина –
частки одне одного. Р.Кіплінг. «Рікі-Тікі-Таві».
|
||
43
|
Тематичне оцінювання. Кіплінг. Мауглі.
|
||
44
|
Алкман. «Сплять усі
верховини гірські…». Йоганн Вольфганг Гете «Нічна пісня подорожнього».
Михайло Лєрмонтов. Из Гёте («Горные вершины…»).
|
||
45
|
Зображення природи
різними поетами. «Олюднення» природи у віршах.
|
||
46
|
Федір Тютчев. «Я знаю в
праосені пору…» Замилування осінньою природою.
|
||
47
|
Мацуо Басуо. Хоку.
Характерні ознаки хоку.
|
||
48
|
Твір-роздум на тему
«Краса, що вражає душу…»
|
||
49
|
Тематичне оцінювання. Література і світ природи.
|
||
50
|
Роберт Бернс. «Чесна
бідність»
|
||
51
|
Уславлення у вірші
справжніх людських чеснот. Антитеза як основа його будови.
|
||
52
|
Марк Твен. «Пригоди
Тома Сойєра»
|
||
53
|
Сонячний,
радісно-бешкетливий світ дитинства у повісті.
|
||
54
|
Том Сойєр і Гекльберрі
Фінн.
|
||
55
|
Цінності дитинства та
їх доля в дорослому житті.
|
||
56
|
Вплив світу дорослих на
дитячі стосунки.
|
||
57
|
Диспут на тему «Що
дорожче у житті: романтика пригод чи спокій близьких?»
|
||
58
|
УРМ. Стислий письмовий
переказ уривку «Втікачі на безлюдному острові».
|
||
59
|
Астрід Ліндгрен. «Пеппі
Довгапанчоха». Веселі історії маленької дівчинки.
|
||
60
|
Тематичне оцінювання. Світ дитинства й моральні цінності в літературі.
|
||
61
|
Дитяча література
ХХ-ХХІ ст. (огляд)
|
||
62
|
Памела Треверс. «Мері
Поппінс».
|
||
63
|
Алан Мілн. «Вінні Пух і
всі-всі-всі».
|
||
64
|
Джоан Ролінг та її цикл
романів про Гаррі Поттера.
|
||
65
|
Твір на тему «Подорож у
чудову країну книжок» (усно).
|
||
66
|
Урок узагальнення і
систематизації знань.
|
||
67
|
Урок узагальнення і
систематизації знань.
|
||
68
|
Підсумкова контрольна
робота.
|
||
69
|
Завдання на літо
|
||
70
|
Семестрове та річне
оцінювання.
|
Урок
|
Дата
|
Календарно – тематичне планування
уроків зарубіжної літератури , 6 кл.
Зміст програмового матеріалу
|
Годин
|
Вступ
|
|||
1
|
Мандрівка сторінками прочитаних книжок
|
1
|
|
2
|
Пізнавальне значення світової літератури
|
1
|
|
Міф і
література
|
|||
3
|
Що таке міф і міфологія. Відмінність міфу від
казки
|
1
|
|
4
|
Міфи про виникнення світу в різних народів і
спільні елементи в них
|
1
|
|
5
|
Міфічні уявлення давніх людей про світобудову.
Міфи про природні цикли
|
1
|
|
6
|
Боги і герої – захисники людей
|
1
|
|
7
|
Прадавні міфи і наша сучасність
|
1
|
|
8
|
Давньогрецька міфологія – одна з найпопулярніших
світових міфологій
|
1
|
|
9
|
Прометей і його благодіяння людству
|
1
|
|
10
|
Геракл – улюблений герой стародавніх греків
|
1
|
|
11
|
Дванадцять подвигів Геракла
|
1
|
|
12
|
Підготовка до твору „Мій улюблений міфологічний
герой”
|
1
|
|
13
|
Твір „Мій улюблений міфологічний герой”
|
1
|
|
14
|
Повторення та узагальнення за темою „Міф і
література”. Тематичне оцінювання
(контрольне тестування)
|
1
|
|
Байка
у світовій літературі
|
|||
15
|
Байка як жанр літератури та її особливості.
Сюжети байок у світовій літературі.
|
1
|
|
16
|
Езоп – легендарний поет, засновник жанру байки
(„Езоп їх вигадав і ввів у моду...”)
|
1
|
|
17
|
Порівняльний аналіз байок „Вовк і Ягня” Езопа та
І. Крилова
|
1
|
|
18
|
Аналіз байки Ж. де Лафонтена „Зачумлені звірі”
|
1
|
|
19
|
Урок
виразного читання байок напам’ять та їхнього інсценування. „Книга мудрості самого народу...” (М. Гоголь)
|
1
|
|
20
|
Повторення й узагальнення за темою „Байка у
світовій літературі”.
|
1
|
Продовження табл.
Література
і моральне вдосконалення людини
|
|||
21
|
А. П. Чехов. „Товстий і тонкий”. Робота з
текстом.
|
1
|
|
22
|
А. П. Чехов. „Хамелеон”. Робота з текстом.
|
1
|
|
23
|
Засоби творення комічного в оповіданнях А. П.
Чехова
|
1
|
|
24
|
Позакласне читання
|
1
|
|
25
|
Ч. Діккенс. „Різдвяна пісня в прозі”.
Гуманістичний зміст та висока людяність твору.
|
1
|
|
26
|
Життя знедоленої родини Крачитів
|
1
|
|
27
|
Подорож Скруджа різдвяної ночі. Причини
деградації особистості Скруджа.
|
1
|
|
28
|
Переродження Скруджа. Жанрові особливості
різдвяного оповідання (повісті)
|
1
|
|
29
|
Підготовка до твору „Що в житті людини
найцінніше?” (за повістю Ч. Діккенса)
|
1
|
|
30
|
Твір „Що в житті людини найцінніше?”
|
1
|
|
31
|
Повторення та узагальнення за темою „Література
і моральне вдосконалення людини”
|
1
|
|
32
|
Контроль
навчальних досягнень за 1 семестр.
|
ІІ семестр
Людина
в життєвих випробуваннях
|
|||
33
|
Д. Дефо та його роман „Життя і незвичайні та
дивовижні пригоди Робінзона Крузо”
|
1
|
|
34
|
Історія життя Робінзона Крузо на безлюдному
острові та історія цивілізації
|
1
|
|
35
|
Характеристика образу Робінзона
|
1
|
|
36
|
Робінзон і П’ятниця. Робінзонада
|
1
|
|
37
|
Диспут. У чому причини популярності роману Д. Дефо?
|
1
|
|
38
|
Контрольний твір на запропоновані теми
|
1
|
|
39
|
Ж. Верн – автор пригодницьких і
науково-фантастичних романів
|
1
|
|
40
|
Роман „П’ятнадцятирічний капітан” – яскравий
приклад географічного роману
|
1
|
|
41
|
Характеристика образу Діка Сенда
|
1
|
|
42
|
Характеристика образу Геркулеса
|
1
|
|
43
|
Характеристика образів Негору і Гарріса
|
1
|
Продовження табл.
44
|
Засудження рабства у творі
|
1
|
|
45
|
Романтика подорожей, велич науки та знань як
основний пафос творів Ж. Верна
|
1
|
|
46
|
Підготовка до твору за романом Ж. Верна
„П’ятнадцятирічний капітан”
|
1
|
|
47-48
|
Твір за романом Ж. Верна „П’ятнадцятирічний
капітан”
|
1
|
|
49
|
Джек Лондон. „Любов до життя”. Загальна
характеристика оповідання
|
1
|
|
50
|
Людський характер в екстремальній ситуації
|
1
|
|
51
|
Шандор Петефі. „Коли ти муж – будь мужнім”.
Аналіз вірша.
|
1
|
|
52
|
Урок
виразного читання. Читання
напам’ять вірша Шандора Петефі „Коли ти муж – будь мужнім”.
|
1
|
|
53
|
„Острів скарбів” Р. Л. Стівенсона як
пригодницький роман
|
1
|
|
54
|
Джим Гокінс та його товариші
|
1
|
|
55
|
Образи „джентельменів фортуни” в романі „Острів
скарбів”
|
1
|
|
56
|
Диспут. Чому так різняться долі Бена Гана та Робінзона
Крузо на безлюдних островах?
|
1
|
|
57
|
Контрольне
тестування
|
1
|
|
Людина
та її світ
|
|||
58
|
Світ людей у новелі Р. Бредбері „Усмішка”
|
1
|
|
59
|
Диспут. Чи є в суспільства, зображенного Р. Бредбері,
надія на майбутнє?
|
1
|
|
60
|
А. де Сент-Екзюпері і його казка „Маленький
принц”
|
1
|
|
61
|
Сенс подорожі маленького принца Всесвітом
|
1
|
|
62
|
Характеристика образу маленького принца
|
1
|
|
63
|
Алегоричність та афористичність „Маленького
принца”
|
1
|
|
64
|
Усний твір. „Що зрозумів маленький принц,
подорожуючи Всесвітом?”
|
1
|
|
65
|
Контроль
навчальних досягнень за 2 семестр.
|
1
|
|
Підсумки
|
|||
66
|
Урок узагальнення та систематизації знань.
Літературна гра „Щасливий випадок”
|
1
|
|
67
|
Урок узагальнення та систематизації знань.
Інтелектуальна гра „У країхні міфів та легенд”
|
1
|
|
68
|
Повторення і узагальнення вивченого у 6 класі.
Кросворди.
|
1
|
|
69
|
Резервний урок. Завдання на літо
|
1
|
|
70
|
Резервний урок
|
1
|
Коментарі
Дописати коментар