Календарне планування

№ уроку
Дата
Календарно – тематичне  планування   уроків  зарубіжної   літератури,  5 кл.
                                                    
Зміст програмового матеріалу
К-сть
годин
1

Література і фольклор – скарбниця духовних багатств людства.

2

Фольклор – усна народна творчість.

3-4

Прислів’я та приказки – малі жанри фольклору, джерело народної мудрості.

5

Тематичне оцінювання. Література і фольклор.

6

Казка як жанр фольклору. Боротьба добра зі злом – головний конфлікт народної казки.

7

«Панчатантра» - пять кошиків народної мудрості.

8

Брати Грімм – відомі збирачі німецьких народних казок.

9

Брати Грімм. «Пані Метелиця».

10

УРМ. Складання простого плану прочитаного твору (усно).

11

Уславлення любові до праці та інших людських чеснот у казках народів світу.

12

Тематичне оцінювання. Народна казка.

13

Олександр Пушкін. Уславлення народної казки у вступі до поеми «Руслан і Людмила».

14

Чарівна країна казок Пушкіна та загадковий світ музики.

15

Читання напамять вступу до поеми Пушкіна «Руслан і Людмила».

16

Шарль Перро – основоположник європейської літературної казки.

17-18

Шарль Перро. «Попелюшка».

19

Урок виразного читання. Поняття про емоційність читання та паузу.

20

Складання плану характеристики літературного героя (усно).

21

Тематичне оцінювання. Літературна казка.

22

Ганс Крістіан Андерсен. «Снігова королева».

23

Поєдання побутовості й фантастики у казках Андерсена.

24

Образ Кая – жертви злих чар.

25

Уособлення в образі Герди вседолаючої сили кохання, прагнення до дієвого добра.

26

Перемога щирих людських стосунків над багатствами Снігової королеви.

27

УРМ. Переказ одного з оповідань казки Андерсена «Снігова королева» від імені одного з персонажів (усно)

28

Саміїл Маршак «Дванадцять місяців». Діалог як засіб розкриття змісту та ідеї пєси.

29-30

Протиставлення образів пасербиці – з одного боку, та мачухи і її рідної доньки – з другого, як втілення конфлікту добра і зла.

31

Підлабузництво підлеглих та необмежена влада – головні причини спотворення характеру принцеси.

32

Тематичне оцінювання. Літературна казка.

33

Урок позакласного читання. Дива у новорічну ніч. Гофман. «Лускунчик та мишачий король».

34

Урок узагальнення та повторення.

35

Редьярд Кіплінг. «Мауглі».

36

Історія Мауглі, вихованця джунглів.

37-38

Основні персонажі казки та їх характеристика.

39

Головний закон джунглів та світ людей.

40

Підготовка до написання твору-характеристики улюбленого персонажа з повісті «Мауглі».

41

Твір-характеристика улюбленого персонажа з повісті Кіплінга «Мауглі».

42

Природа і людина – частки одне одного. Р.Кіплінг. «Рікі-Тікі-Таві».

43

Тематичне оцінювання. Кіплінг. Мауглі.

44

Алкман. «Сплять усі верховини гірські…». Йоганн Вольфганг Гете «Нічна пісня подорожнього». Михайло Лєрмонтов. Из Гёте («Горные вершины…»).

45

Зображення природи різними поетами. «Олюднення» природи у віршах.

46

Федір Тютчев. «Я знаю в праосені пору…» Замилування осінньою природою.

47

Мацуо Басуо. Хоку. Характерні ознаки хоку.

48

Твір-роздум на тему «Краса, що вражає душу…»

49

Тематичне оцінювання. Література і світ природи.

50

Роберт Бернс. «Чесна бідність»

51

Уславлення у вірші справжніх людських чеснот. Антитеза як основа його будови.

52

Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра»

53

Сонячний, радісно-бешкетливий світ дитинства у повісті.

54

Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.

55

Цінності дитинства та їх доля в дорослому житті.

56

Вплив світу дорослих на дитячі стосунки.

57

Диспут на тему «Що дорожче у житті: романтика пригод чи спокій близьких?»

58

УРМ. Стислий письмовий переказ уривку «Втікачі на безлюдному острові».

59

Астрід Ліндгрен. «Пеппі Довгапанчоха». Веселі історії маленької дівчинки.

60

Тематичне оцінювання. Світ дитинства й моральні цінності в літературі.

61

Дитяча література ХХ-ХХІ ст. (огляд)

62

Памела Треверс. «Мері Поппінс».

63

Алан Мілн. «Вінні Пух і всі-всі-всі».

64

Джоан Ролінг та її цикл романів про Гаррі Поттера.

65

Твір на тему «Подорож у чудову країну книжок» (усно).

66

Урок узагальнення і систематизації знань.

67

Урок узагальнення і систематизації знань.

68

Підсумкова контрольна робота.

69

Завдання на літо

70

Семестрове та річне оцінювання.


Урок

Дата


Календарно – тематичне  планування   уроків  зарубіжної   літератури , 6 кл.
                                                    

Зміст програмового матеріалу


Годин

Вступ

1

Мандрівка сторінками прочитаних книжок
1
2

Пізнавальне значення світової літератури
1

Міф і література
3

Що таке міф і міфологія. Відмінність міфу від казки
1
4

Міфи про виникнення світу в різних народів і спільні елементи в них
1
5

Міфічні уявлення давніх людей про світобудову. Міфи про природні цикли
1
6

Боги і герої – захисники людей
1
7

Прадавні міфи і наша сучасність
1
8

Давньогрецька міфологія – одна з найпопулярніших світових міфологій
1
9

Прометей і його благодіяння людству
1
10

Геракл – улюблений герой стародавніх греків
1
11

Дванадцять подвигів Геракла
1
12

Підготовка до твору „Мій улюблений міфологічний герой”
1
13

Твір „Мій улюблений міфологічний герой”
1
14

Повторення та узагальнення за темою „Міф і література”. Тематичне оцінювання (контрольне тестування)
1

Байка у світовій літературі
15

Байка як жанр літератури та її особливості. Сюжети байок у світовій літературі.
1
16

Езоп – легендарний поет, засновник жанру байки („Езоп їх вигадав і ввів у моду...”)
1
17

Порівняльний аналіз байок „Вовк і Ягня” Езопа та І. Крилова
1
18

Аналіз байки Ж. де Лафонтена „Зачумлені звірі”
1
19

Урок виразного читання байок напам’ять та їхнього інсценування. „Книга мудрості самого народу...” (М. Гоголь)
1
20

Повторення й узагальнення за темою „Байка у світовій літературі”.
1

Продовження табл.



Література і моральне вдосконалення людини
21

А. П. Чехов. „Товстий і тонкий”. Робота з текстом.
1
22

А. П. Чехов. „Хамелеон”. Робота з текстом.
1
23

Засоби творення комічного в оповіданнях А. П. Чехова
1
24

Позакласне читання
1
25

Ч. Діккенс. „Різдвяна пісня в прозі”. Гуманістичний зміст та висока людяність твору.
1
26

Життя знедоленої родини Крачитів
1
27

Подорож Скруджа різдвяної ночі. Причини деградації особистості Скруджа.
1
28

Переродження Скруджа. Жанрові особливості різдвяного оповідання (повісті)
1
29

Підготовка до твору „Що в житті людини найцінніше?” (за повістю Ч. Діккенса)
1
30

Твір „Що в житті людини найцінніше?”
1
31

Повторення та узагальнення за темою „Література і моральне вдосконалення людини”
1
32

Контроль навчальних досягнень за 1 семестр.






ІІ семестр


Людина в життєвих випробуваннях
33

Д. Дефо та його роман „Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо”
1
34

Історія життя Робінзона Крузо на безлюдному острові та історія цивілізації
1
35

Характеристика образу Робінзона
1
36

Робінзон і П’ятниця. Робінзонада
1
37

Диспут. У чому причини популярності роману Д. Дефо?
1
38

Контрольний твір на запропоновані теми
1
39

Ж. Верн – автор пригодницьких і науково-фантастичних романів
1
40

Роман „П’ятнадцятирічний капітан” – яскравий приклад географічного роману
1
41

Характеристика образу Діка Сенда
1
42

Характеристика образу Геркулеса
1
43

Характеристика образів Негору і Гарріса
1



Продовження табл.

44

Засудження рабства у творі
1
45

Романтика подорожей, велич науки та знань як основний пафос творів Ж. Верна
1
46

Підготовка до твору за романом Ж. Верна „П’ятнадцятирічний капітан”
1
47-48

Твір за романом Ж. Верна „П’ятнадцятирічний капітан”
1
49

Джек Лондон. „Любов до життя”. Загальна характеристика оповідання
1
50

Людський характер в екстремальній ситуації
1
51

Шандор Петефі. „Коли ти муж – будь мужнім”. Аналіз вірша.
1
52

Урок виразного читання. Читання напам’ять вірша Шандора Петефі „Коли ти муж – будь мужнім”.
1
53

„Острів скарбів” Р. Л. Стівенсона як пригодницький роман
1
54

Джим Гокінс та його товариші
1
55

Образи „джентельменів фортуни” в романі „Острів скарбів”
1
56

Диспут. Чому так різняться долі Бена Гана та Робінзона Крузо на безлюдних островах?
1
57

Контрольне тестування
1

Людина та її світ
58

Світ людей у новелі Р. Бредбері „Усмішка”
1
59

Диспут. Чи є в суспільства, зображенного Р. Бредбері, надія на майбутнє?
1
60

А. де Сент-Екзюпері і його казка „Маленький принц”
1
61

Сенс подорожі маленького принца Всесвітом
1
62

Характеристика образу маленького принца
1
63

Алегоричність та афористичність „Маленького принца”
1
64

Усний твір. „Що зрозумів маленький принц, подорожуючи Всесвітом?”
1
65

Контроль навчальних досягнень за 2 семестр.
1
Підсумки
66

Урок узагальнення та систематизації знань. Літературна гра „Щасливий випадок”
1
67

Урок узагальнення та систематизації знань. Інтелектуальна гра „У країхні міфів та легенд”
1
68

Повторення і узагальнення вивченого у 6 класі. Кросворди.
1
69

Резервний урок. Завдання на літо
1
70

Резервний урок

1

Коментарі